Lieve volgers,
Zoals velen van jullie mee hebben gekregen kregen wij eind januari het bericht van onze glasleverancier dat er een vermoedelijk probleem zou kunnen zijn met enkele uitgeleverde 750 ml flessen. Bij een gering aantal flessen zouden kleine glasschilfertjes van de rand af kunnen breken en in het product terecht kunnen komen, een bericht dat je als producent niet wil horen maar als moeder zeker niet. Na dit bericht was er onmiddellijk actie nodig. De betreffende partij flessen moest terug, snelheid was geboden, hoe miniem de kans ook. We willen geen enkel risico nemen, veiligheid voor alles. Het hele bedrijf kwam in een rollercoaster terecht. Iedereen werkte uit volle macht mee. (Wat hebben we toch een fijn en hecht team!)
Maar dan, een week later. Ook een partij van de 500 ml flessen zou mogelijk hetzelfde euvel hebben. Geloof ons, er zijn heel wat tranen gevloeid. Dit betekent weer actie, sneller nog dan de week ervoor. Intussen op je tong bijten, hoe kan dit nu toch? Hoe hebben ze dit kunnen missen? Maar eerst alle flessen terug, geen tijd voor zelfbeklag.
Inmiddels zijn we wat weken verder. Nieuwe producten zijn gemaakt en die worden nu geleverd aan de supermarkten. Het voelt gewoon zo raar, onwerkelijk en bijna afstandelijk hoe je al die maatregelen uitvoert. Wij kunnen alleen maar hopen dat we het vertrouwen van onze Dixap-fans niet beschaamd hebben. Zulke dingen kunnen gebeuren, ja dat weet je wel. Het probleem is opgelost en de Dixap die je koopt is veilig. Maar Dixap moet mensen blij maken en dat was even niet zo en daar balen wij ontzettend van.
Liefs,
Ellen, Fransje en het Dixap-Team
Heb je nog vragen stel ze gerust!